Wymiana logotypu firmy

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać własne zadania i firma pragnie odrobinę odświeżenia, powinna pomyśleć nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto rozpocząć od nowa i w ogólności przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może przemienić właściciela, może się rozwinąć lub może zmniejszyć zakres własnego działania.




Mogą zajść różne kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, ale wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. W pewnych przypadkach poprawka będzie niewielka, dosłownie kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy tworzyć logo w pełni od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo w większości przypadków w sytuacji dużych firm ludzie już znają się bardzo dobrze z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie w stu procentach mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje jednak, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać własne zadania lub już kłóci się z działaniem firmy i wtedy powinno się je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i zdecydowanie lepszy , a oprócz tego więcej mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Więcej: zobacz tu.